Duhovni centar Varaždinske biskupije „Veternica“

Veternica 18b
49255 Novi Golubovec
Mob: 099/844 5601
E-mail: veternica@biskupija-varazdinska.hr

Korizma_2014_3

Meditacija za treću korizmenu nedjelju 2014.

 

3. Korizmena nedjelja "A" - Isus daje vodu živu!
 

Treća korizmena nedjelja ove 2014. godine, donosi nam poznatu evanđeosku temu žene Samarijanke koja razgovara s Isusom na zdencu, a tema njihovog razgovora jako dobro se uklapa ovih dana u naš kontekst govora o vodi općenito, budući da je u subotu 22. ožujka svjetski dan voda. Doista, od svega što bismo mogli nabrojati da nam je u životu važno i najvažnije, morat ćemo se na kraju složiti da je voda ono što je ipak po važnosti na prvom mjestu, jer  bez nje nema života.

Isus izabire baš sliku vode kako bi poručio Samarijanki, i danas nama, nešto vrlo važno: Kao što bez vode nema života na zemlji, tako postoji i "voda" bez koje nema života u nebu. Drugim riječima => Isus objavljuje neke pouke koje nam govore da na isti način na koji je nužna ova zemaljska voda za život na zemlji, postoji i "voda živa" koju valja "piti"  za život u nebu. Kako "piti" vodu živu koja vodi u život vječni?

1.    U prvom čitanju prikazano nam je kako se čovjek ponaša u kriznim situacijama na ovoj zemlji, kad mu nedostaje nešto što on drži vrlo bitnim (poput vode). Čovjek počinje, poput Izraelaca u pustinji, postavljati pitanja - zašto? S tim pitanjima nužno se dolazi do onog najtemeljnijeg pitanja života u kriznim situacijama - je li Boga uopće briga na nas, jel' On uopće tu ili nije?

 Kao da nam Isus današnjom trećom korizmenom nedjeljom želi reći najprije ono najvažnije, ono od čega sve počinje: postavljati takva pitanja u najmanju ruku je smiješno, da ne velimo glupo, pa zato u drugom čitanju nalazimo odgovor apostola Pavla koji govori: "…ljubav je Božja razlivena u srcima našim po Duhu Svetom koji nam je dan!"I još više "… A Bog pokaza ljubav svoju prema nama ovako: dok još bijasmo grešnici, Krist za nas umrije."

Dakle =>naš Bog je onaj koji voli čovjeka i zato u bilo kakvoj kriznoj situaciji nemoj dovoditi u pitanje njegovu brigu za tebe i tvoj život. On jednostavno ne može  ne biti tu!!!

To je prva pouka (istina) da možemo uopće "zahvatiti" vodu živu o kojoj Isus govori.

 

2.    Kad vjerujemo u Boga-ljubav, tada to treba pretočiti u konkretan život. Kako? Iščitavamo to iz pitanja upućena ženi Samarijanki.  Prva Isusova tema je obitelj (Samarijankini muževi). Dakle, ovu vjeru u Božju ljubav i njegovu brigu za mene i moje, najprije nam valja početi živjeti s nama najbližima, s našom obitelji. Živjeti s Bogom i po Božjem. Kao što On ljubi mene, i ja volim one oko mene.
Ne zaboravimo, ovo joj odgovara Isus  "kao Židov". Tako ga je žena nazvala na početku razgovora.

3.    Nakon toga govori joj "kao prorok". Što? Isus ne tumači predetaljno sve one probleme u ili o obitelji, nego odmah ide korak dalje: ako postaviš Boga kao izvor i princip djelovanja po ljubavi u svojem životu, tad moraš krenuti na drugi korak, a to je izgrađivanje odnosa s Njime, tj. klanjanje, tj. molitva u Duhu i istinu. Ni tu ne tumači s previše detalja, već jednostavno kaže - "...jer takve upravo klanjatelje traži Otac".  => Moli se, klanjaj mu se, priznaj da je on Bog, budi mu poslušan!!!
 

4.   I na kraju i žena i Samarijanci priznaju Isusa Spasiteljem: "Sada više ne vjerujemo zbog tvoga kazivanja; ta sami smo čuli i znamo: ovo je uistinu Spasitelj svijeta."Iz ove zadnje rečenice današnjeg evanđeoskog odlomka, možemo uzeti zadnju uputu na koju Isus upućuje kao Spasitelj svijeta. Pokazuje nam što se događa ako čovjek zaista živi s Bogom koji je ljubav, ako se u svojoj obitelji trudi tu ljubav provoditi u djelo, ako se moli i ako se u Duhu i istini klanja Bogu i priznaje ga za onoga koji se zaista brine za njega. Dakle, ako sve ovo pogledamo, onda samo od sebe slijedi i ono što se dogodilo Samarijanki i Samarijancima => slijedi svjedočenje. Takav život s Bogom vidljiv je na vani, konkretno.

 

Iz svega ovog zaključujemo da je i put svakog pojedinog vjernika onda isti kao što je bio i Isusov put kojeg je On sam opisao svojim apostolima: "Jelo je moje vršiti volju onoga koji me posla i dovršiti djelo njegovo!"

Nije li to najtemeljniji plan za naše korizmeno obnavljanje i analiziranje???